Assalamualaikum, pembuka bicara...

Selamat datang ke laman blog saya. Semoga anda semua mendapat sedikit ilmu yang berguna dari blog ini. Segala kekurangan amatlah dikesali, kerana yang baik itu datangnya dari Allah manakala yang buruk itu datangnya dari diri saya sendiri. Semoga semuanya berada di bawah naungan redha Illahi. InsyaAllah..

Sabtu, Januari 23, 2010

Rintihan Dan Harapan


Ujian.
Itulah yang sering diturunkan oleh-Mu kepada setiap hamba yang disayangi.
Setiap insan yang bernafas di atas muka bumi ini,
tidak akan lepas dari menerima ujian dari-Mu, Ya Rabbi.
Walau diperingkat mana sekalipun,
muda atau tua,
kecil atau dewasa,
ujian-Mu pasti akan datang menyapa.


Ya Rabbi,
Perteguhkan hatiku dalam menghadapi setiap ujian dari-Mu.
Terima kasih atas setiap ujian yang Kau berikan,

kerana itu tandanya Kau tidak pernah melupakanku,

seorang hamba yang kerdil dan naif disisi-Mu.


Namun Ya Rabbi,
aku juga adalah hamba-Mu yang sangat lemah,

mohon agar jangan Kau berikan ujian yang tak mampu dipikul olehku.

Mohon jua agar Kau sentiasa bersamaku dalam melalui setiap liku hidup.

Jatuh bangunku,

tangis tawaku,

dan rintih senyumku,

semuanya adalah kerana-Mu.


Ya Rabbi,
Aku redha atas setiap ujian dari-Mu.

Aku bersyukur untuk setiap nikmat dari-Mu.

Aku mengadu dan merintih hanya pada-Mu.

Aku bersyukur dan gembira juga dengan-Mu.
Aku bernafas dan hidup juga kerana-Mu.

Hari ini aku diuji,
Aku ikhlas terima kerana Engkau tetap bersamaku disisi.
Hari ini aku disakiti,
Aku sedia hadapi kerana Engkau setia menyayangi.
Hari ini aku merintih,
Aku tahu semuanya Engkau dengari.
Hari ini aku bersedih,
Aku masih mampu tabahkan hati,
Semuanya kerana Engkau yang tetap dihatiku, Rabbi.

Harapanku agar terus dicekalkan hati,
menerima setiap ujian dari-Mu hari demi hari.
Jangan biarkan aku mengeluh, Ya Rabbi.
Kerana aku takut keikhlasanku terhakis,
dengan setiap ujian dari-Mu padaku, Ya Illahi.
Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan